2010. március 31., szerda

Tavaszi spenótos saláta

A tegnap hazacipeltem anyuméktól másfél kiló spenótot. Nálunk még nem lehet kapni és mivel ugyis sétáltunk a tökmaggal...
Elég sok időbe került a megtisztitása, mert zsenge, sáros spenótról volt szó. Tisztitása közben eszembe jutott, hogy mi lenne, ha a kis tényegesen zsenge levélkéket félreraknám és készítenék egy kis salátát belőle, mert még sosem ettem. Így is tettem, és ma a következő salátát állítottam össze.
Hozzávalók:

spenót (kb 10 dk)
1 alma
1 kisebb főtt cékla
1 fej lilahagyma
pár szelet párizsi
piritott kenyérkockák

Az öntethez:
1 teáskanál mustár
2 szik törtfokhagyma
olaj
ecet

bors

A nagyobb spenótleveleket kisebb darabokra téptem, beleraktam egy tálkába. Rászortam a vékony csíkokra vágott céklát, hagymát, párizsit, almát (furcsa párosítások, de jó az ízűk együtt). A kenyérkockákat kis olajon megpiritottam. Az öntethez a hozzávalókat összekevertem.

Tálalásnál kipakoltam egy jó adag salátát a tányérba, ráraktam a még meleg kenyérkockákat és tetszés szerint ráöntöttem az öntetet és kész is lett a sali. Az öntetet azért keverem csak akkor össze a salátával, amikor megeszem, mert hanem összeesne és elázna a saláta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése