2010. március 8., hétfő

Csepregi Éva diós palacsintája

Szoktátok a Vacsoracsatát nézni az RTL-en? Ha alkalmam van rá akkor biza megnézem. Mert ha figyelmes az ember (és nem csak bambán nézi a képernyőt) akkor jó kis ötletekkel találkozhat vagy esetleg receptekkel.
A múlt héten én is így voltam. Azaz kaptam egy olyan receptet amit a tegnap ki is próbáltam. Na de ez nem azt jelenti, hogy másfajta étek nem hagyott nyomot a fejemben...de valahogy a következő édesség nagyon megtetszett. Hogy miről is beszélek? Hát Csepregi Éva desszertjéről, aminek a receptjét itt lehet elolvasni.
Én egy kicsit átváltoztattam:

Hozzávalók:
- 40 deka liszt
- 3 tojás
- 1,5 bögre tej
- víz/ásványvíz
-15 deka dió
- ízlés szerint cukor - én 6 evőkanalat használtam fel
- fahéj, vanilia aroma

A liszthez hozzáadtam egy egész tojást és két tojássárgáját (a fehérje kell a habhoz a tetejére) és adagonként hozzákevertem először 1 bögre tejet és aztán meg annyi vízet amilyen állagura szeretnénk a palacsintákat. Ja és raktam bele egy teáskanál fahéjat és egy kis sót.
Palacsintákat sütöttem belőle.

(Mivel a tökmagom is aszisztált a sütésnél, a földön csücsülve türelmesen várta amig kap valamit. Kapott is, mert már utban volt a tűzhely felé: odaadtam egy kis palacsinta "csücsköt" amit ügyesen, csendben el is majszolt. Mikor befejezte nézte a pokrocot hogy van-e még rajta valami. Hát persze hogy volt, a palacsinta morzsák, amiket ügyesen felvett, de már nem tudta berakni a szájába merthát a tenyerében voltak, így pár próbálkozás után feladta.:D)

A ledarált diót összekeverjük a porcukorral. Egy jénait kivajazunk és megszórjuk zsemlemorzsával. Ezután elkészítjük a diós tekercseket: egy palacsintát megszórunk dióval, rárakunk még egy palacsintát, azt is megszórjuk, rá jön még egy palacsinta, megszórjuk és feltekerjük, majd ujjnyi vastagságura felszeleteljük és belerakjuk a jénaiba. Ezt addig folytatjuk amíg elfogy a palacsintánk. Ha esetleg még marad a diós töltelékből azt a végén rászorjuk a tekercsekre.
A megmaradt fél bögre tejbe rakunk egy kis vanilia aromát és óvatosan ráöntjük a palacsinta tekercsekre.
A két tojásfehérjéből és 2-3 kanál porcukorból habot verünk és rásimitjuk a palacsintákra. Aki szereti ezt a tojásfehérjés habot az persze csinálhat több tojásból is. Én azért csináltam kettőből mert nagyon nem komáljuk. :)
Betoljuk előmelegített sütőbe és addig sütjük amíg szép barna lesz a teteje.
Finom. De nagyon. Még nekem is ízlet, pedig én nem vagyok oda a dióért. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése