2011. augusztus 22., hétfő

Lovas torta

 A legkisebbik unoka testvérem, Eszter itten nyaral a keresztszüleinél és mivel jövő héten kell hazamenjen, mert kezdődik a suli, így gondoltunk egyet és megleptük egy szülinapi tortával (a szülinapja szept. 15-én van) mert az igazi ünnep napkor mi nem lehetünk ott.
Sokat gondolkoztam, hogy mivel is lephetném  meg. Szerettem volna valami különlegesebb tortát készíteni neki, nem olyan hagyományosat. Réka unokatestvéremmel kinyomoztattam hogy milyen kedvenc mese figurái vannak vagy egyéb amit kedvelhet és amit megjeleníthetek a tortán. Ő nyomban rávágta hogy szereti a lovakat, meg a múltkor is egy csomó lovas tortákat nézegettek az interneten.
Meglett a torta témája, de akkor lássuk csak hogyan is fogom megvalositani. Olvasgattam, keresgéltem a netten és arra a következtetésre jutottam hogy elég nehéz lovas tortát készíteni.
Közben kikértem Gabi véleményét egy pár ötlettel kapcsolatban, mert hát neki több tapasztalatja van torták terén. Gabi Köszönöm a gyors válaszodat, hasznos volt nagyon.:)

Először valami pónis tortára gondoltam,de gyorsan el is vetettem az ötletet. Aztán láttam pár olyan tortát ahol volt egy lovacska a tortán, sok sok virággal körbevéve, kerítéssel.Ilyet próbáltam sütni, ennyire sikerült:

 Megterveztem a tortát, aztán nekiláttam.
Sütöttem egy 6 tojásos kakaós lapot és egy ugyancsak 6 tojásos vaníliás lapot.
Krémnek két félét gondoltam ki, és utólag el is készítettem. Mivel szereti a Túró Rudit, ezért megpróbáltam házilag reprodukálni. Szerintem jól sikerült :)

 Csináltam egy fél adag főzött csoki krémet , majd miután elolvastam egy fél tucat tehéntúrós krémet, megalkottam az én változatomat, minimális stílusban :  1 dl tejszínt kemény habbá vertem, összekevertem 500 gr tehéntúróval, 80 gr cukorral (nem akartam édesre készíteni) és pár evőkanál tejszínben feloldott zselatinnal (1 ek zselatint használtam).



Miután minden kihűlt, összeállítottam a tortát : egy fél fehér lap, rákentem a  csokikrém felét, aztán jött a fél kakaóskrém, rá a tehéntúrós krém amire utolsó pillanatban rászórtam két meghámozott és felkockázott barackot, befödtem a másik fél kakaós lappal, rákentem a csokikrémet és a fél fehér lappal zártam a sort.
Pár óra hűtőben tartás után, körbekentem kakaós vajkrémmel, ami most jól sikerült, végre valahára. Még maradt is meg belőle, amit gyorsan le is fagyasztottam.:)

Aztán jött a diszités. Megformáztam a lovacskát csoki gyurmából, az ötletet innen vettem. Nekem valamiért nem lett olyan jó állaga, meglehetősen olvadt, alig tudtam megformálni, azért is néz ki szegény lovacska úgy ahogy kinéz, pedig fekete csokoládét, 45 százalékos kakaótartalmut használtam, több százalékos csokoládét természetesen most nem találtam sehol sem.

Aztán összegyúrtam a fondantot, most kipróbáltam a glükóz+glicerin-es változatot Gabriella nyomán. Hát nem is tudom. Azt hiszem megmaradok annál a változatnál ahol a fentebb említett két hozzávaló helyett mézet használnak. Ezt összegyúrva alig akart olyan állaga lenni hogy tudjak vele dolgozni. Nem értettem hogy miért kell ezt kinn, szobahőmérsékleten pihentetni (más szerint pedig már egyből lehetett formázni) a konyhába meg minimum 30 fok volt. Mérgembe bevágtam a hűtőbe, hadd keményedjen egy picit. Egy óra múlva kivettem, több mint 3 negyedét zöld színre megfestettem, a végeredménnyel nem voltam megelégedve, ami a szint illeti.
Aztán jött a fondant kinyújtása. És hogy nehogy zökkenő mentesen folytatódjon tovább a munkám, nem találtam meg a sodrófát. Szó szerint nyoma veszett, és mint tudjuk nem egy kis apró dologról van szó. Így hát kellett valami más sodrofaféleséget találnom.Szerencsére van nekünk egy hatalmas nagy fóliatekercsünk, hosszúságra van akkora mint a sodrófánk, ezt használtam fel, tökéletesen lehetett vele fondantot nyújtani.
Ami a fondantot illeti, harmadszorra sikerült úgy kinyújtanom hogy ne ragadjon oda az asztalhoz. A lényeg viszont az hogy sikerült ránc mentesen rásimítanom a tortára, nagyon büszke voltam magamra. :)
Aztán megpróbáltam megformálni a virág szirmokat forma nyomok hiányában kézzel. Csak erre a 4 virágra volt türelmem, a fondant is már kezdett töredezni annyit gyúrtam, formáltam. Megformáltam a betűket is, ez is sok időt felvett, de eléggé jól sikerült.
Ezek után 100 százalékra állítom, hogy addig amíg nem veszek virág- betűkinyomokat és fondant formázó szerszámokat, nem fogok egy tortát sem így feldisziteni, mert nagyon sok időt vesz fel a megformázásuk, idő ami nekem mostanában a fiam mellett nagyon kevés van.

Eszter, az ünnepelt annyira megiletődött a torta láttán, hogy még reagálni is elfelejtett. :D Remélem hogy nagyon tetszett neki, mégha minimálisan is diszitettem ki. :)

4 megjegyzés:

  1. Örülök, ha tudtam segíteni!
    Aranyos lett a lovacska, az ünnepelt biztosan örült neki! :
    A belseje nagyon gusztusos!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Gabi! Persze hogy segitettél, nélküled biztos beleszöktem volna abba puffasztott rizses keverékbe és biztos jó sokat is szenvedtem volna vele.
    Nem tökéletes a lovacskám, de elsőnek én meg vagyok vele elégedve.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is nagyon szép lett a torta.

    VálaszTörlés
  4. Szeretnem megkerdezni a 6 tojasos piskota pontos receptjet, es enel a tortanal miljen nagy volt a forma merete?Koszonom szepen elore is

    VálaszTörlés