2011. június 17., péntek

Tojásos-sajtos galuska

 Ez az egyik kedvenc ételem.

Hozzávalók:

45 dk finomliszt (aki szereti felét lecserélheti teljes kiörlésüre)
3 tojás
10 dk reszelt sajt (ami elolvad) vagy burduf túró
2 dl tejföl
2 gerezd fokhagyma
6 ek olaj
1 kisebb csokor kapor
1 tk só

Egy mély tálban habosra felverünk 1 tojást 1 dl vízzel és 3 ek olajjal, majd belekeverjük a zúzott fokhagymát és a sót. A lisztet kisebb adagokban hozzákeverjük a masszához és még annyi vizet adunk hozzá hogy jó galuska tésztát kapjunk (a víz mennyisége függ a felhasznált liszt minőségétől).
Vizet forralunk, megsózzuk és belerakunk 1 ek olajat, majd a hagyományos módon kisebb galuskákat szaggatunk. Én úgy csináltam hogy a tálat, amiben a galuska tésztája volt, a forrásban lévő víz fölé tartottam és egy kis kanállal mindig kis adagokat szaggattam bele a vízbe, és minden egyes alkalommal amikor a kis galuskákat beleraktam a vízbe, a kanalat is megmártottam hogy ne ragadjon rá a következő galuska. Ha így szaggatjuk a galuskát, akkor érdemes két adagban megfőzni, mert egy kicsi hosszadalmas a szaggatás és mire belerakjuk az utolsó galuskát már az első biztosan meg van főve.
Amíg fő a galuskánk egy tálban alaposan elkeverjük a 2 tojást a tejföllel, a sajtot lereszeljük.
Amikor készre főtt a galuskánk, leszűrjük és egy nagy serpenyőbe a felhevített maradék 2 ek olajon állandó kevergetés mellett felforraljuk a tésztát majd ráöntjük a tejfölös-tojásos masszát.Amikor a tojásunk kezd kocsonyásodni a galuskákon, rászórjuk a sajtot vagy a túrót, átkeverjük és megszórjuk a felaprított kaporral.
Aki nem szereti a kaprot kihagyhatja, anélkül is fenséges az étel.
Paradicsom saláta illik a legjobban hozzá, habár és most cukros salátát ettem melléje. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése