2011. június 9., csütörtök

Rebarbarás-epres lekvár

 Nálam az év felfedezettje, ha nevezhetem annak, a rebarbara. Már jó sok mindent készítettem belőle (kompot, puding, morzsás süti - ezeket is hamarosan felrakom) és itt volt az ideje hogy kipróbáljam lekvár formájában is, az eperrel együtt.
Amúgy ez volt az első lekvárom is.

Hozzávalók:

1 kg eper (tisztítás utáni súly)
70 dk tisztított rebarbara
50 dk cukor
2 fahéj rúd
fél mókás kanál citromsó

Az epret megtisztítottam, a nagyobb darabokat félbe vágtam és odaraktam egy vastag talpú edénybe. A tűzhely legkisebb rózsájára és a legkisebb lángra raktam, és biztonságból rá raktam egy lángelosztot is , mert nem lett volna időm (és valljuk be, kedvem se) egy végbe kevergetni hogy nehogy leégjen.
Kb fél óra múlva mikor már kezdtek az eperszemek ügyesen "olvadozni" hozzáraktam a fahéjat és a citromsót hogy megtartsa az eper szép színét.
Öt perc múlva beleraktam a másfél centis darabokra vágott rebarbarát.
Egy újabb fél óra múlva beleraktam a cukrot is. Miután jól elolvadt, megkóstoltam hogy még kell-e hozzáadjak cukrot. Nem kellett.Kellemesen édes savanykás volt.
Ezután még annyit főztem amíg elérte azt a sűrűséget amit szerettem volna (ha nem tévedek ez egy újabb fél óra volt).

 Miután kész lett a lekvárom, alaposan kimosott és csirátalanitott üvegekbe töltöttem, fejre állítottam 10 percre majd száraz dunsztba raktam, azaz jól bebugyoláltam takarókba és hagytam kihűlni. Ebből az adagból 6 db üveggel lett, az üvegek űrtartalma a 170 grammtól a 350-ig terjedt.


 Imádom a színét. És az íze....hmmm fantasztikus! Csak úgy simán is meg tudnám enni. Nem is gondoltam hogy ténylegesen ilyen jó lekvár kerekedik a rebarbara és az eper házasságából. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése