2011. február 18., péntek

Szélesmetéltes omlett

Egy hirtelen ötlettől vezérelve készítettem ezt a nagyon jóóól sikerült, egyszerű és laktató reggelit, ami még vacsinak is beillik.


Na de nézzük csak mi is kellett hozzá:

1 nagy fej vöröshagyma
1 közepes sárgarépa
4-5 tojás
7-8 ek tej
10-12 deka széles metélt (én házi petrezselymeset használtam)
só, bors

A vöröshagymát és a sárgarépát vékonyan felszeleteljük és pár ek olajon megdinszteljük és levesszük a tűzről, hagyjuk hogy kihűljön.
Közben lábosban vizet forralunk és megfőzzük a széles metéltet. Írtam, hogy házi meg hogy petrezselymes metéltet használtam. Kb két hete csináltam köretnek egy halas szószhoz széles metéltet (mifelénk nem is nagyon lehet kapni széles metéltet, na meg hát a házit nem lehet összehasonlítani a boltival ugyebár?), a receptet megtalálhatjátok a Kifőztük magazin 2/2010 számában (ingyen letölthető a kifoztuk.hu-ról) - nagyon finom .
Miután megfőtt a tésztánk, hideg vízzel leöblítjük, beleöntjük egy nagy tálba, hozzáadjuk a kihült hagymás-répás keveréket valamint a felvert tojásokat és a tejet.Összekeverjük és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk.
Egy serpenyőben, lehetőleg teflonosban,felmelegítünk 2-3 ek olajat és ráöntjük a tésztás keverék felét, jól elsimítjuk a serpenyőben és lefödjük. 1-2 percig magas hőfokon sütjük, majd levesszük a legkisebb fokozatra és így sütögetjük. Kb 10 perc múlva óvatosan egy nagyobb lapos fakanállal az omlettet felemeljük, hogy megnézzük mennyire sült már meg (ekkor már a tetején a tojás már kocsonyás kell hogy legyen). Ha úgy ítéljük meg hogy már jó (középbarna színű) óvatosan átcsúsztatjuk az omlettet egy lapos tányérra, rárakjuk a serpenyőt (vigyázzunk hogy ne égessük meg a kezünket) és egy mozdulattal megfordítjuk az egészet, azaz "visszarakjuk" az omlettet a serpenyőbe és kb 10-15 perc alatt azt a felét is megsütjük. Aki először fog ilyen átforgatást csinálni, ne essen kétségbe ha esetleg nem fog elsőből sikerülni (nekem sem sikeredett :)).
Ugyanígy járunk el az omlett másik felével is.
Cikkekre vágjuk és tetszés szerint salátával, ecetes uborkával stb fogyasztjuk.
 
  Következőkor kipróbálok még egyébb társitásokat is (sonka,bacon, szalámi,sajt,különféle zöldségek).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése