2011. február 23., szerda

Ordás palacsinta

 Íme az egyik kedvenc palacsintám: az ordás. Szerintem kár kihagyni!

Hozzávalók:

300 gr finom liszt
100 gr kukorica liszt
100 gr durumliszt
2 tojás
2 púpos ek cukor
2 tk fahéj
1tk só
450 ml tej
kb 400-500 ml ásványvíz
10-15 ek olaj

a töltelékhez: 300 gr édes orda
2 tasak vaniliacukor
2-3 ek cukor (izlés szerint)
1 tojás sárgája

a forma kikenéséhez vaj és zsemle morzsa

A palacsinta hozzávalóit csomomentesen elkeverjük, az ásványvizet lassan adagoljuk, mert mindenki más állagúként szereti a palacsintát. Én általába az olajat is bele szoktam keverni, mert akkor nem kell mindig olajozzam a tepsit. Én teflonosban sütöttem, ha a palacsinta sütő más fajta, megtörténhet hogy esetleg több olaj fog kelleni, de ez az első "próba palacsintánál " mindig eldől.

Az ordát elkeverjük a két féle cukorral, majd a tojás sárgájával. Ezzel a töltelékkel kb 10 palacsintát lehet megtölteni. A többi megmaradt palacsintát lekvárral elfogyaszthatjuk (nálunk mindig ilyen nagy adag palacsinta készül mert mindenki nagyon szereti, van amikor vacsoraként is megfelel).

A palacsintákat a hagyományos módon megsütjük. Minden palacsintába 2 teáskanálnyi tölteléket rakunk csík formájában és feltekerjük. A kivajazott és zsemle morzsázott kisebb tepsibe vagy jénaiba egymás mellé fektetjük a feltekert palacsintánkat. Diszités gyanánt én megszórtam 2 ek-nyi darált diós- cukros keverékkel (ez maradék volt),  és előmelegített sütőben kb 30 perc alatt készre sütjük. Aki nem fél a nyers tojás sárgájától az a sütős fázist akár ki is hagyhatja.

Egy kis megjegyzés a palacsintához: én mindig újítok valamit a palacsinta tésztájában (általában a liszteket változtatom, kombinálom), ennél pedig azt figyeltem meg hogy esetleg mehetett volna bele plusz még egy vagy két tojás (persze akkor csökkentjük a folyadékokat) és hogy még krémesebb legyen egy kis vaj (50-100 gr?). Következőkor így is kipróbálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése