2010. április 11., vasárnap

A fincsi gyors briós

Lassan egy hete lesz annak, hogy elolvastam Judit briós receptjét. Annyira megtetszett, hogy azt mondtam azt még aznap elkészítem. Megvettem a hozzávalókat, márcsak az estét kellett, hogy megvárjam, hisz ez egy olyan kis sütike, amit tényleg öt perc alatt összedob az ember, bedugja a sütöbe, reggel míg a kávé meglesz össze is lehet állítani.

Íme a hozzávalók:

2 tojás
3 ek porcukor
30 dk liszt
12 dk vaj (én margarinnal helyetesítettem)
élesztő
2-3 ek tej

A tojásokat a porcukorral összekeverjük, az élesztőt a meglanygyositott tejbe elkeverjük és hozzáadjuk a tojásos keverékhez. A vajat felolvasztjuk (érdemes vajjal csinálni, mert enyhém érződik a margarin íze), közben a lisztet és egy csipetnyi sót elkeverünk a masszával és hozzáadjuk az élesztős tejecskét. Fakanállal összedolgozzuk, kissé ragacsos lesz az állaga, de ahogy Judit írta, nem kell megijedni, hisz ilyennek kell lennie és bedugjuk a hütőbe.

Másnap reggel kinyujtottam a tésztát, egyharmadát levágtam és rászortam egy kis diós-cukros keveréket, feltekertem a tésztákat és 2-3 ujjnyi vastagságúra felszeltem. Egy kicsit kilapítottam őket, beleraktam a sütőpappírral kibélelt tepsikbe, megkentem egy kis tojássárgájával és megszortam cukorral és bedugtam az előmelegített sütőbe, 15- 20 perc alatt meg is lett.
Nagyon fincsi lett, most is azt majszolgatom a kávémmal együtt (aki képre kiváncsi, megkérem nézze meg Judit blogján lévő képet, pont ugyanolyn lett nekem is.) :D

1 megjegyzés: