2010. február 9., kedd

Citromos csirke burgonyával

Gondoltam megosztom veletek az egyik kedvenc, gyorsan elkészíthető kiadós ételemet. A recept valamilyen folyóiratból származik.
Íme a hozzávalok:
- 1 db csirke
- fél kg burgonya
- 1 dl olívaolaj, de jó a hagyományos is
- zöldhagyma , lehet helyetesíteni hagyományos hagymával
- 2 citrom
- 5 gr édes fűszerpaprika
- 1 gr csombor/borsikafű
- feketebors és só

A csirkét feldaraboljuk, megmossuk és leitatjuk a vízet róla. A burgonyát meghámozzuk, nagyobb cikekre vágjuk, a zöldhagymát nagyobb darabokra vágjuk/a rendes hagymát cikekre vágjuk, a citromokat megmossuk és négybe vágjuk.

A fűszereket rakjuk egy kisebb tálkába és keverjük el az olajjal és kenjük be a csirek darabokat. Én még a burgonyát is bekenem ezzel a füszerkeverékkel. Az eredeti receptben nem írja ezt, de szerintem így még ízletesebb lesz.


Tegyük a csirkét meg a burgonyát (és a hagyományos hagymát) egy nagyobb tűzálló tálba, aztán a 200 fokos sütőbe és kb 60 perc alatt meg is lesz. Félidőnél rárakjuk a zöldhagymát és a citromot, mert ezeknek kevesebb idő kell a megsüléshez. Közbe közbe a burgonyákat megfordítjuk, hogy egyenletesen piruljanak meg.
Az én tippem : ha van sütőzacskó akkor természetesen abban is elkészíthetjük. Én már így csinálom. :))

És itt a végeredmény:


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése