2013. szeptember 15., vasárnap

Barney torta

Miután elkészítettem a Pókemberes tortát, a Facebook oldalamon meglátta egy ismerősöm és nyomban megkérdezte hogy nem sütnék a kisfiának a szülinapjára egy Barney-is tortát,mivel imádja ezt a kis dinót. Én rögvest igent mondtam, hisz így van esélyem tovább tanulni, mert hát van amit még.
A torta ilyenre sikeredett:
A torta barackos-joghurt krémmel lett megtöltve. Íme a krémhez a hozzávalók:
400 gr zsírosabb fajta joghurt (én 10 százalékosat használtam)
400 gr állati tejszín,
6-7 evőkanál cukor,
350 gr barack kompót
10 gr zselatin.

Rém egyszerű a krém elkészítése: a tejszínt habfixáló porral keményre felverjük (az állati tejszínnel vigyázni kell hogy ne sokáig mixeljük, mert megtörténhet hogy vaj lesz belőle) belekeverjük a joghurtot (ha az állaga nem túl kemény érdemes pár óráig szűrőben csepegtetni) a cukrot és a 2 evőkanál tejszínben feloldott zselatint.
A tésztához Kricky piskótáját használtam, annyi különbséggel hogy picit növeltem az adagot, és pedig 6 tojás helyett 8-at használtam és természetesen a többi hozzávalókat is átszámítottam, valamint használtam vaníliát is, hogy ne legyen sima piskóta.
Miután kihűlt a piskóta felvágtam 3 szeletre és megtöltöttem a krémmel és megszórtam a barack darabokkal. Mivel a tortámat fondanttal szándékoztam bevonni és igencsak sürgetett az idő, ezért mielőtt rákentem volna a krémet, a piskóta szélét körbevontam vajkrémmel, amolyan rámát csináltam,hogy amint összerakom a tortát nyomban be is vonhassam a vajkrémmel. 
A fondantot egy nappal azelőtt elkészítettem, a már ismert recept szerint. Csak elfelejtettem hogy ahhoz hogy sikeresen át tudjam gyúrni jó pár órát kinn kellett volna tartsam szobahőmérsékleten, hogy meglágyuljon. Én fél órát adtam a fondantnak hogy meglágyuljon, ami persze kőkemény volt és amint megpróbáltam átgyúrni elkezdett töredezni is. Mivel nem volt pár órám hogy türelmesen kivárjam míg magától meglágyul (kellett menjek munkába) ezért improvizáltam: kisebb adagokra szedtem a fondantot és vajas kézzel elkezdtem átgyúrogatni, amíg elértem a megfelelő állagot. Aztán gyorsan nekiláttam kinyújtani hogy bevonhassam a tortát. Mint ne mondjak, jócskán töredezett, de valahogy összejött és sikerült ráraknom a tortára, de mivel nem volt annyira rugalmas a fondant ezért a sarkaknál sajnos megrepedezett (arról nem is beszélve hogy mennyit kínlódtam amíg sikerült a felesleges fondantot levagdosnom a sarkaknál,mert nem sikerült szépen elsimítanom, pedig aztán megnéztem pár ilyen videót a netten). Pár kin keserves perc után hozzáláthattam a díszitéshez. Egy kisebb darab fondantot beszíneztem a lila színnel. Mivel sajnos itt csak folyékony ételfestéket árulnak, és abból is csak az alapszíneket, kis időbe beletelt míg sikerült kikevernem a megfelelő lila színt, habár ez sem lett olyan amilyet én szerettem volna :( Karton papírra megrajzoltan a kis dinót és majd kivágtam a fondantból, ráraktam a tortára majd jöttek a többi díszitések. Ez az egész fondantos játszadozás felvett 4 órát, ami persze normális körülmények között és megfelelő tapasztalattal nem került volna bele 1 órába sem. Na de, mindegy, az ember mindig tanul valamit, nem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése